Vizuální identita, On Page SEO, obsahová strategie
Jak vzniká obsahová strategie
Chcete správně nastavit vaši obsahovou strategii? Společně se podívejme na to, jak taková spolupráce probíhá:
1. Seznámení s projektem
Nejprve si popovídáme o tom, čeho byste chtěli dosáhnout. Probereme vaši vizi a cíle, co máte aktuálně na srdci a jaké jsou vaše potřeby.
2. Analýza trhu a konkurence
Potom se podíváme na to, jaké další firmy jsou ve vašem oboru. Zjistíme, co nabízejí, v čem jsou silné a kde mají mezery. To nám pomůže zjistit, jak se můžeme odlišit, v čem být lepší nebo se inspirovat u silných konkurentů.
3. Definice cílové skupiny
Společně si definujeme, kdo jsou vaši ideální zákazníci. Budeme si povídat o tom, jaké mají potřeby a očekávání a řekneme si, na koho budeme hlavně cílit.
Tento krok je velmi důležitý u menších značek proto, aby komunikace nebyla roztříštěná a byla přesně zacílená. Nikdy se nechtějte zavděčit všem. Šetříte tak čas a náklady a vaše komunikace bude mnohem efektivnější.
4. Návrh obsahové strategie
Naplánujeme, jaký obsah budeme tvořit a jaké nástroje k tomu budeme používat. Může to být třeba pravidelné příspěvky na sociálních médiích, zajímavé články na blogu nebo se to může týkat i úpravy současné komunikace, lepší fotky, texty, atd. Určíme, jak často a jaká témata budeme pokrývat. V online nesmíme také zapomenout na SEO.
5. Výběr
komunikačních kanálů
Zjistíme, které kanály jsou pro naši cílovou skupinu nejvhodnější. Vybereme třeba Facebook, Instagram, LinkedIn nebo vaši webovou stránku, newslettery nebo PR ad., a vytvoříme redakční plán, jak je efektivně využít.
V současné době je nejrychlejším médiem online, ale nezapomínejme také na print nebo ATL.
Na této stránce vidíte ukázku malé firmy, která provozuje chaty na Lipně i tam jsme využili tištěných materiálů, jako jsou například směrovky anebo téměř zapomenuté pohlednice.
6. Monitoring a vyhodnocení
Nastavíme metriky, podle kterých budeme sledovat úspěšnost naší strategie. Pravidelně budeme vyhodnocovat výsledky a podle potřeby upravovat naši strategii, aby byla co nejefektivnější.
Takto postupně vytvoříme a realizujeme vaši obsahovou strategii a zajistíme, aby byla co nejsrozumitelnější a nejatraktivnější, tak aby vám přivedla nové zákazníky. Nastavení obsahové strategie může být na začátku hodně pracné, ale v budoucnu se vám tato pečlivost vyplatí.
Úspěchem každé obsahové strategie je, že vás zákazníci najdou, pochopí, provedou požadovanou akci a budou se vracet!